Cisza

Wygoda

Szybkie ładowanie
3,5 godziny
220 V

Nawet przez domowe gniazdko*

* Gniazda elektryczne wtykowe zgodne z normą mieszkaniową NFC 15-100

WYPEŁNIJ SIĘ ENERGIĄ

Zapoznanie się z nowym e Aixam jest bardzo proste.

Zmień swoje nawyki: wszystko co musisz zrobić to podłączyć wtyczkę do kontaktu. Wystarczy proste domowe gniazdko*.

Kiedy siedzisz za kierownicą pojazdu na desce rozdzielczej wyświetla się informacją o poziomie naładowania baterii.

Naładowanie baterii do pełna zajmuje tylko 3,5 godziny.

Natężenie ładowania jest nie większe niż 10 Amps co oznacza, że moc ładowania pojazdu odpowiada mocy ładowania przeciętnego urządzenia elektrycznego dostępnego w każdym gospodarstwie domowym.

Ekologia

Bezpieczeństwo

Oszczędność

Ładowanie

Szybkie ładowanie w 3,5 godziny
220 V: zwykłe gniazdo ładowania *
Nie potrzeba specjalnych gniazd. Możesz go naładować nawet w domu.
* Gniazda elektryczne wtykowe zgodne z normą mieszkaniową NFC 15-100

Co to jest lit?

Czysty lit jest miękkim, srebrno-białym metalem kolorowym, który matowieje i utlenia się bardzo szybko, kiedy dochodzi do kontaktu z powietrzem i wodą, przyjmując odcienie szarości, które szybko zmieniają się w antracyt i czerń. Jest to najlżejsze ciało stałe. Stosowany jest głównie do wytwarzania ogniotrwałego szkła i ceramiki, lekkich i wytrzymałych stopów dla sektora lotniczego, a w szczególności przy wytwarzaniu baterii litowych.

Gdzie można znaleźć lit?

Pod koniec 2010 roku światowe zasoby litu oszacowano na 13 mln ton, z czego aż 58% znajduje się w Boliwii, a 27% w Chinach. Globalna produkcja wyniosła 25.300 ton w 2010 r., z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych. Lit został wyprodukowany głównie w Chile (35%), Australii (34%), Chinach (18%) i Argentynie (11,5%).

Ilość ta jest w dużej mierze wystarczająca do wytworzenia miliardów baterii.

Czy lit nadaje się do recyklingu?

W 2008 firma RECUPYL opracowała proces odzyskiwania metali zawartych w akumulatorach litowo-jonowych dzięki czemu baterie można poddać recyklingowi aż w 98%.

Wydajność baterii wzrosła o 8% w skali roku (prawo Moore'a) co oznacza, że ​​każdego roku coraz mniej litu musi posiadać akumulator o tej samej pojemności.

Czy więcej energii elektrycznej musi być produkowane?

Zgodnie z EDF ładowanie pojazdu elektrycznego w domu nie zużywa więcej energii niż czajnik elektryczny.

Elektrownie jądrowe często produkują ze stratą w nocy, ponieważ energia elektryczna nie może być przechowywana. Energia nie może być przechowywana w akumulatorach samochodów elektrycznych przez noc i ponownie wprowadzana do sieci rano, kiedy jest największe zapotrzebowanie.

Czy pojazdy elektryczne są niebezpieczne?

Pojazdy elektryczne przechodzą szereg badań oraz muszą uzyskać odpowiednie zezwilenia, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w ​​każdych warunkach.

Na przykład: podczas ładowania przy terminalu narażonym na burze złącza wtykowe oraz system bezpieczeństwa terminalu chroni  przed bezpośrednim kontaktem z prądem elektrycznym, dzięki czemu możesz ładować pojazd bezpiecznie oraz bez żadnych obaw.